Kivétel

2020/12/31. - írta: Meztelen sajttorta

Tapasztalások 2020-ról nem csak 2020-ra

 

king_of_the_world.gif

Mindig azt vártam, hogy én leszek a kivétel. Hogy én leszek a különleges, hogy én leszek az, aki majd megmutatja, aki majd kifeszíti a kereteket, aki elsőként, aki máshogy, aki jobban, aki szebben.

Az évek viszont csak múltak és egyre közelebbről kiabált a szemembe a kiábrándító valóság: nem én nyerem a lottóötöst, a fiú nem miattam fog megváltozni, a pályázaton nem engem fognak választani, nem én kapom az álom-melót, nem én találom ki a kör háromszögesítésének forradalmi módszerét, nem miattam fog holnaptól szebben-jobban-boldogabban forogni a világ.

alone.gif

Ezt akár nehéz is lehetne kezelni, de mivel vagyunk így páran, ezért viszonylag hamar beletörődtem hát én is, és éltem a spanyolviasz életemet, szépen, csendben tovább.

Aztán jött 2020 és a statisztikám tovább romlott: nem én lettem az, aki kihasználva a hatalmas bezártságot megtanul két idegen nyelvet és elvégez három online kurzust, aki önkénteskedik, akinek megmarad az állása, aki megtalálja a szerelmet, aki kockás hasat gyúr magának, vagy akárcsak, aki képessé válik levinni hetente kétnaponta a szemetet.

triedfailed.gif

De ekkorra már bőven értettem ezt a pandémiás extrával átitatott, citromba csomagolt humort, amit az élet felkínált, és mit volt mit tenni alapon, ezt is elfogadtam (egy kis vodkával leöblítve persze, de cssssst!).

 

Éppen csak egy, egészen apró, icipici várakozásom maradt az életem folyását befolyásoló hatalom/bébi Yoda/Isten/Big Brother/Sors/akárki, aki húzogatja a szálakat felé: legalább az a nagyon is gyakori statisztikai számadat ne legyek, aki elvesztette valakijét a vírus miatt.

lighting_match.png

Minthogy ebben a kivételként létezés játékban nem igazán osztottak nekem túl sok lapot, ezért természetesen volt bennem némi szorongás a témában. De megtettem, amit lehetett: letiltottam magamat minden veszélyeztetett családtagomról és úgy okoskodtam, hogy ha a bűnös fővárosból nem hurcolom haza nekik, akkor egészen egyszerűen nulla az esélyük, hogy elkapják.

Persze, ezen a ponton már gondolom sejthető, hogy ez a logikám nem igazán állta sokáig a sarat. Megkapták mind: apa anya, nagyi.

És akkor jött az alkudozás a statisztikákkal, a millió netes cikkel és beszámolóval meg a logikával:

Oké, de nem törvényszerű, hogy bárki is kórházba kerüljön.

De, bekerült.

Oké, de nincsenek komoly tünetei.

De, lettek.

Oké, de legalább napról-napra javul.

De, nem javult.

Oké, de legalább nincsen alapbetegsége.

Ja, hát ezt a kérdést mi nem tettük fel, mert dehogyis nincsenek. Igen, többesszámban.

Két hét után azt mondták kiengedik. Másnapra tüdőgyulladása lett.

lost_hope.png

És hogy mi marad ilyenkor?

 

Semmi a világon.

 

A percek telnek és vársz. Az órák és vársz. A napok és még mindig. És végül a hetek is és még mindig semmi. Illetve de: ömlik rád, de szó szerint ömlik a rengeteg statisztikai adat, tényszerű cikk és a logikus végkimenetel. És közben a fejedben végig ott zakatol a tudat, hogy te sem vagy kivétel. Veled is éppen ugyan úgy megtörténik.

ures_kezek.png

 

Kivéve, hogy mégsem történt.

 

Amikor a nagy dózisban tolt várakozás már nem volt más, csak idegromboló drog és a statisztika, a tények, a cikkek, meg persze az ismerősök szemében felvillanó, tapintatosan rejtegetni próbált lemondó fény diadalmaskodni látszott,

akkor valami megváltozott.

Mert nem maradt semmi. És éppen ez a semmi hozta ki a legtöbbet belőlünk.

Mert maradt az akaratunk, ez az egy elemi érzés: hogy kell, nagyon kell, hogy szerencsésen túl legyünk rajta.

willpower.png

Nagyon akartuk, mert mást nem tehettünk. Mert másunk nem maradt. Nem gondolkoztunk, nem érveltünk, nem nézegettünk statisztikát és tényeket és cikkeket és ismerősök szomorú szemeit.

 

Csak egymásra figyeltünk és akartunk.

 

ket_kez_fekete_feher.png

Ez persze sovány vigasz azoknak akik szintén akarták, de nekik mégsem sikerült.

Bárcsak tudnék erre okosat mondani és érvelni, de nem tudok, mert nem lehet.

Mert ennyi van se több, se kevesebb: az utolsó pillanatig akarni kell.

 

Semmilyen tény vagy statisztikai adat nem gyógyította volna fel apukámat. De ő ennek ellenére akarta, mi akartuk, és a nővérek is, akik biztatták, hogy ne adja fel, amikor neki nem volt ereje már akarni sem.

 

Huszonegy nap után engedték ki.

 

És így általa végre kivétel lehettem valamiben én is: megadatott, hogy az egészséges és többé-kevésbé békés családommal tölthettem az Ünnepeket ez évben.

sok_kez.png

 

 

 

 

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://majdholnapma.blog.hu/api/trackback/id/tr1516366210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hórukk 2021.01.02. 13:58:35

Akkor ez most tényleg Boldog Új Év a családnak. Nagyon nagy szerencse.
El lehet képzelni a valós esélyeket, ha belegondolunk, hogy 6-800 lélegeztetettre jutott napi 180 haláleset.
" Ma ELHUNYT 114 TÖBBSÉGÉBEN IDŐS, KRÓNIKUS BETEG:
- Egy 32 éves nő, akit szívelégtelenséggel és vérmérgezéssel kezeltek ... "

Egy 32 éves nyilván nem idős, Ő az egyik kivétel. De vajon krónikus szívelégtelensége volt 32 évesen? Ez nagyon-nagyon valószínűtlen. Vagy krónikus vérmérgezése volt? Ilyet meg még senki nem hallott. Vajon mikor, hol és miért kapta el ezeket a betegségeket? Miért sorolják fel ezeket a betegségeit mint krónikus betegségeket?

További jó egészséget a családnak !

wqcefp 2021.01.02. 15:37:20

Kedves,

ne add fel a hitet a különcségben. Vagy a kiválasztottságban, Van, aki attól lesz igazán az, hogy megérti, nem tud teljesen más lenni. És mégis egészen más ez, mintha csak sodródik tömegembernek "születve" élni (holott mindenki más egy kicsit és mindenki érték, aki erről lemond vagy észre sem veszi, abból lehet csak ilyen).

Eleve nem mindenki ír blogot, nem mindenki agyal dolgokon - saját magukon is egyre kevesebben. Légy makacs az önmagadba vetett hitedben is!

Nagyon jól megfogalmaztál valami fontosat, úgy érzem, pont erről szól. Hogy csökönyösösen, minden esély ellenére sem adod fel. És ebben az eszköztelen gyengeségben meglelted az igazi erődet, az emberi többletet. Csak így tovább!

Egy aprócska pozitív sztori hihetetlen erőt adhat a lemondóknak is. És ti is bele tudtok kapaszkodni, bármikor ide tudtok menekülni ha már elgyengülnétek.

Jó egészséget apukádnak és mindannyiatoknak!

arthurthedent 2021.01.02. 20:07:19

"a kör háromszögesítésének forradalmi módszerét"

Nincs olyan, hogy a kör háromszögesítése, olyan van, hogy a kör négyszögesítése, ami egy lehetetlen feladat.

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6rn%C3%A9gysz%C3%B6ges%C3%ADt%C3%A9s

midnight coder 2021.01.03. 08:52:11

@Hórukk: Simán lehet valakinek 32 évesen szív-elégtelensége.

midnight coder 2021.01.03. 08:56:10

Mondjuk azt annyira nem látom, hogy miért jó ha valaki önkéntesnek áll, már persze állam bácsin kívül akinek a dolga lenne azokat a dolgokat megcsinálni amit az önkéntesek tesznek - és aki ezek helyett stadionokat épít, és megteheti mert a sok lúzer elvégzi azt, ami az ő dolga lenne a pénzedért.

Myopinion 2021.01.03. 09:42:58

@arthurthedent: Szomorú, hogy Neked ennyi jött le ebből a történetből...

deckard_r 2021.01.03. 10:57:16

@midnight coder: a vérmérgezés nem alapbetegség (és itt valószínűleg a szívelégtelenség sem). Ami sokkal valószínűbb, hogy egy 32 éves súlyos állapotú Covid-os hosszas lélegeztetés és az ennek következtében nem ritkán fellépő szövődményes bakteriális szepszis (vérmérgezés) következtében kialakult szívelégtelenségben hunyt el.
süti beállítások módosítása